روشا ساداتروشا سادات، تا این لحظه: 12 سال و 9 ماه و 11 روز سن داره

✿✿روشا هدیه آسمانی✿✿

روشای من ورودت به 15 ماهگی مبارک

1391/7/3 8:25
نویسنده : مامان الهه
845 بازدید
اشتراک گذاری

 

با ورود به فصل جدید روشای منم چهاردهمین ماه زندگیش رو پشت سر گذاشت و وارد 15 ماهگی شد.

 

 

نازنین دخترم هر روز شیرین ترو خوردنی تر از قبل میشه و با کارای جدیدش و حرف زدنای با مزه اش سورپریزمون میکنه.

مثل همیشه لیستی از کارهای ماهیانه روشا گلی:

*از اول این ماه دیگه پله ها رو راحت بالا میره و یکی از کارهای نشاط آور روزانه اش بالا رفتن از پله هاست .حتما تو روز یه دل سیر تا خرپشته رومیره تا بتونیم در خونه رو ببندیم.

*دیگه قشنگ میتونه از مبلا و تخت خواب ما بالا بره و پایین بیاد انقدرم بامزه این کار رو میکنه که.اول یه پاش رو میذاره بالا و بعد خودش رو میکشه روی مبل یا تخت .موقع پایین اومدنم بر عکس میشه و خودش رو سر میده پایین.

*عاشق خاموش و روشن کردن لامپ شده و تا میره بالای مبل زودی شروع میکنه به کلید بازی.

*وقتی می برمش حموم و به سرش شامپو میزنم تند تند خودش به موهاش دست میکشه یعنی داره سرش رو میشوره.

*تا میبینه من  دارم موهام رو شونه میکنم میگه "من " تا شونه رو هم نگیره ول نمیکنه .بعدش خودش شروع میکنه به شونه کردن موهاش.البته گاهی هم شونه یا برس رو برعکس میگیره.

*عاشق الو گفتن شده.وقتی تلفن زنگ میخوره با اون صدای با مزش میگه "ایو" و دستش رو میذاره رو گوشش.جالبه زنگ در رو هم که میزنن روشا گلی میگه "آیو".

*وقتی عکسای خودش رو به دیوار میبینه کلی خوشحال میشه و میزنه رو سینش و میگه میم.یعنی منم.

*از به هم ریختن میز آرایش من به وفور لذت میبره و هر دفعه  وارد اتاقم میشم پشت سرم میاد و منو با کلی عطر ومام و اسپری و کرم پخش شده روی زمین تنها میذاره و خودشم با چند تا عطر و کرم تو دستش از اتاق میره بیرون(طبق معمول انگار نه انگار).

*دیگه راحت تو خونه قدم برمیداره و به همه جای خونه سرک میکشه.تا ماه پیش بلد نبود بدون این که دستش رو به چیزی بگیره وایسه و شروع به راه رفتن کنه الان دیگه دو زانو به صورت نیم خیز میشینه و دستش رو روی زمین میذاره و خودش بلند میشه راه میره.

*اصلا نمیذاره عینک آفتابی به چشممون باشه تا من و باباش عینک داریم در میاره و میزنه به چشم خودش.واسه همینم رفتم واسش عینک آفتابی خریدم.جالبه موقع خرید اولی رو که امتحان کردیم دیگه نداد و تو یه دستش نگه داشت دومی رو که امتحان کردیم تو اون یکی دستش گرفت سومی هم به چشمش بود و نذاشت در بیارم منم هر سه تا عینک رو واسش خریدم.تازه 3تاشون یه رنگ بود وقتی دیدم راضی نمیشه از دستش در بیارم گفتم رنگاشو عوض کنم انقدر گریه کرد که بیایید و ببینید.

*تا قبلا هر وقت ماها سرفه میکردیم ادامون رو در میورد جدیدا تو تلویزیونم هر کی سرفه میکنه با اینکه اصلا نگاه نمیکنه حتی ممکنه سمت تلویزیونم نباشه ولی ادای سرفه شونو درمیاره.

*خیلی خوشگل الله اکبر میکنه و وقتی میگیم روشا بگو الله اکبر مهر رو بر میداره میذاره رو لباش و می گه أ أبر یعنی الله اکبر.ضمنا اصلا بدون مهر الله اکبر نمیکنه .

*تا ببعی تو اتاقش رو میبینه میگه بع ب.

*تا تو خیابون گربه میبینه میگه مئووو.

*وقتی به صندلی بادیش اشاره میکنم و میگم اون چیه میگه ممو(با کسره خوانده شود) یعنی میمون.

*بر عکس خیلی از بچه ها که اصلا بلد نیستن با نی چیزی بخورن روشا راحت با نی دوغ و آب میخوره.

الهی فدای خودش و همه ی کارهاش.

مرسی که وقت گذاشتید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (19)

خاله نسیم
3 مهر 91 9:20
الهی من قربون این دخمل زرنگ وباهوش بشم
جالبه روشا به عطر وادکلن علاقه داره آرتین عاشق برس گرد ورژ و رژ گونه و.....است بچه هامون تو این مورد اشتباهی افتادن


خدا نکنه.نه دیگه اگه با لوازم آرایشام شوخی کنه کلامون میره تو هم.
مامان ساینا
3 مهر 91 10:39
14 ماهگیت مبارک فرشته کوچولو
ایو گفتنت رو قربون بره خاله.
با نی می خوری عزیرم
ای قربون منم برم.
یه عالمه و یه عالمه آفرین و برای خوشگل خانومم.


ممنون خاله نرگس .
خدا نکنه.دوستتون دارم.بوسسسس
مامان زهرا دختر دوست داشتنی
3 مهر 91 10:55
سلام گلم
خیلی از خوندن این پست جدیدتون لذت بردم و کلی از کارهای روشا جون خندیدم
خدا براتون نگهش داره


سلام مرضیه جون
شنیدن کی بود مانند دیدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شوخی کردم خدا رو شکر که چند لحظه ای خوشحالت کردم.
خدا زهرا جونم برای شما حفظ کنه.
مامي نسيم( مامان ملودي )
3 مهر 91 12:41
مبارك


ممنون شما که از قبلش به یاد روشا جون بودی.
مامان زهرا دختر دوست داشتنی
3 مهر 91 12:58
سلام مامانی مهربون

این دعا را منتشر کنید ببینید چطور غم هایتان از بین می رود
سبحان الله یا فارِجَ الهَمّ و یا کاشِفَ الغَمّ
فَرِّج هَمّی و یَسِّر أمری وأرحَم ضَعفی
و قِلَّةِ حیلَتی وأرزُقنی مِن حَیثُ لا أحتَسِب
یا رَبّ العالمین
حضرت رسول (ص) فرمودند: هر کس مردم را از این دعا باخبر کنددر گرفتاریش گشایش پیدا می شود
التماس دعا



چشم.البته اس ام اسی این کار رو میکنم چون راحت تره واسم.
الهه مامان رادین
3 مهر 91 13:48
ورودت به 15 ماهگی مبارک روشا جووونم قربون سرفه های الکیت عزیزم...و الله اکبر گفتنت


ممنونم.بوسسسسسسسسسسسس
الهه مامان رادین
3 مهر 91 13:49
الهه جون خیلی خوب توضیح میدی کارای روشا جون رو ...خوش به حال من با این دوستم و خوش به حال روشا با این مامان با حوصلههههههههههه


مرسی شما وقت میذاری و خوب و با دقت میخونی.
منم از دوستی با شما خیلی خوشحالم.
مهسا
3 مهر 91 14:05
سلام قربون خانوم گل برم من ماشا ا...حسابی شیرین و دوست داشتنی شده مبارک باشه عینکای قشنگت قربونت برم م که با دیدن عکسات ذوق می کنی قربون پاهای کوچولوت وقدم برداشتنت و اما مامانی من یه دختر خانومم به میز آرایش علاقه دارم دیگه ولی از اینکه به هم بریزمش بیشتر لذت می برم
میبوسم روی ماهتون رو بوسسسسسسسسسسسس


سلام عزیزم.خدا نکنه.مرسی از تبریکت ایشالا در اولین فرصت از روشا با عینکای کذایی عکس میگیرم و براتون میذارم.
بله آرایش تو ذات خانومهاست کاریش نمیشه کرد.
مونا مامان امیرسام
3 مهر 91 14:38
افرین به روشا جوون که اینهمه کارهااای قشنگ بلده.دختر کوشولی نازنازی


مامان محمدرضا
3 مهر 91 16:54
ای جاااااااااااااااااان
خوشمزه شدی دخمل

دوستت دارم خاله


مرسی خاله جون.دل به دل راه داره
اتنا مامان روشا
3 مهر 91 17:13
مبارک روشا جونم - دوست داشتم عکس 14 ماهگیت رو هم ببینم . ما شا الله خوب شیطنت میکنی و همه جا رو به هم میریزی


ممنونم.
آتنا جون من هر ماه بعد از یه پست که مربوط به کارهای روشا جونه یه پست هم در قالب تصویر دارم که مربوط مسشه به عکسای باقی مونده ی اون ماه که تو پستها نذاشتم .ایشالا تو پستهای بعد عکسهای باقی مونده 14 ماهگی رو میذارم.
مامان گیسوجون
3 مهر 91 23:06
سلام عزیزم خوبی ؟
ای جانم ماشاا... به این خانم باهوش و زرنگ خودم
14 ماهگیت مبارک عروسک خانم می بوسمت قشنگ باهوشم
خصوصی داری


سلام مونا جون.ممنونم.
شما لطف داری خاله جون کلی اعتماد به نفسم رفت بالا.
خاله ی نـــــــورا!
4 مهر 91 0:01
مبارک باشه ورودت به 15 ماهگی روشا جون


مرسی خاله جون
مامان کورش
4 مهر 91 1:04
روشا جونم تولدت مبارک خاله اگه من پیشت بودم میخوردمت


ممنونم.بوس
مامان محمد سپهر
4 مهر 91 11:19
مبارك باشه گل دختري


ممنونم خاله زهره
مامان گیسوجون
4 مهر 91 11:21
رمز پلیز


تلگراف کردم
الهه مامان یسنا
5 مهر 91 10:41



مامان محمدرهام جون
7 مهر 91 0:25
خوشگل خانوم 14ماهگیت مبارک باشه.دست مامانی دردنکنه که انقدر نکته ای ودقیق برات مینویسه.


ممنون خاله سمانه جون.
آخه میترسم بعدا ریز رفتاراشو یادم بره.انقدر شیرینن آدم دوست داره بعدا همه شون یادآوری بشه.
مامان محمد سپهر
8 مهر 91 15:21
خوشگل خانوم منظورم با روشا جونه .
برين پچ پچ


خواهش میکنم.شما خوب میبینی