روشا ساداتروشا سادات، تا این لحظه: 12 سال و 9 ماه و 11 روز سن داره

✿✿روشا هدیه آسمانی✿✿

بازی ها و سر گرمی ها (نقاشی با مداد رنگی )

1391/6/27 15:39
نویسنده : مامان الهه
948 بازدید
اشتراک گذاری

از این به بعد می خوام پست هایی با عنوان "بازی ها و سر گرمی ها " تو وبلاگ روشا جون بذارم که به فعالیت ها و بازی هایی که دخملی به تنهایی یا با کمک من انجام میداده مربوط میشه.

احساس می کنم این پست ها می تونه به بقیه مامانایی که خواننده ی وبلاگ ما هستند کمک کنه و بتونن اوقات خوبی رو با عزیزای دلشون داشته باشن.

حالا بریم سر اصل مطلب که نقاشی کشیدنه.

 

بهترين سن براي شروع آموزش به كودكان از پايان 4‌سالگي است. البته اين موضوع براي همه صدق نمي‌كند. بعضي امكان ماندن در يك جاي مشخص تحت عنوان كلاس به مدت نسبتا طولاني را ندارند يا اينكه آمادگي پذيرش آموزش در ‌آنها شكل نگرفته يا بعضي‌ها در 3 سالگي امكان آموزش درونشان شكل گرفته است( كه اين مورد بيشتر در دختربچه‌ها به چشم مي‌خورد) بايد توجه داشت آموزش نقاشي به كودكان بايد به روش غيرمستقيم باشد. يك مربي بايد از موسيقي، تاتر، بازي، ‌قصه،‌ شعر و ... استفاده كند و فضايي به وجود آورد تا هنرجوي خردسال خود را با زبان تصويري آشنا سازد. نقاشي يك زبان بين‌المللي است. زباني براي گفتن ناگفته‌هاي خود.

كودك 1 ساله مداد را در دست مي‌گيرد ولي به سهولت نمي‌تواند ‌آن را بر كاغذ بكشد. فقط با مداد بر روي كاغذ ضربه مي‌زند و سرانجام كاغذ پاره مي‌شود.

(كشيدن خط افقي قبل از خط‌هاي عمودي ظاهر مي‌شود.) 18 تا 20 ماهه موفق به كشيدن خط مي‌شود.

 

یک روز در هفته رو به این کار اختصاص دادم و به خاطر همین مداد رنگیهایی رو تهیه کردم که برای این سن خوبه و اگر بچه ها دهنشون بذارن عیبی نداره.چون بجه ها عادت دارن همه چیزو تو دهنشون میذارن و طریقه استفاده مداد رو نمیدونن حتما خودم پیشش میشنم و با هم نقاشی می کشیم.البته با توجه به تو ضیحات بالا این کار من اصلا جنبه ی آموزشی نداره و فقط به خاطر سرگرم کردن روشا جونمه.

روشا گلی در حال نقاشی:

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

مامان ساینا
27 شهریور 91 22:41
ای به قربون نقاش کوچولو برم من.


خدا نکنه
مامان محمدرهام جون
27 شهریور 91 22:46
خاله قربون این نقاش کوچولوی فسقلی بره.عروسک گلم همیشه از خوبیها وزیباییهای دنیا بکش.بووووووووووووووس


خدا نکنه سمانه جون.امیدوارم چشمهای زیبا بین داشته باشه تا ه جز زیباییها و خوبیها چیزی رو نبینه
سمانه مامان آرشیدا
28 شهریور 91 0:30
چه خوب که بازی ها رو مینویسی.
برای من خوبه. آرشیدا که بزرگتر شد از بازیهای شما ایده میگیرم.



ایشالا که بتونه تا حدی کمکت کنه چون وقتی بزرگتر میشن سرگرم کردنشون سخت تر میشه.
خاله نسیم
28 شهریور 91 12:19
این خانم خانما باداوینچی نسبت فامیلی داره



ای فکر کنم
مهسا
28 شهریور 91 20:25
قربونت برم من نقاش کوچولو


خاله نسیم
29 شهریور 91 13:54
الهه جون 1سوال اسم یا مارک مداد رنگیهارو برام میگی دیروز رفتم برا آرتین بگیرم گفتن باید اسمشو بگم تا اشتباهی نخرم


عزیزم مارکش فایبرکاستل
مامان محمد مانی
29 شهریور 91 16:25
آفرین عزیزم
اتفاقا این پسمل ما هم تا مداد و خودکار میبینه یه صفایی به اولین دفتر و کتاب یا مجله ایی که پیشش باشه میده


آخی عزیزم
مامان الهه
1 مهر 91 21:59
خیلی خوبه ولی من میترسم آخه زهرا مداد رو میگیره و بلند میشه و با اون راه میره تعادل کامل هم که نداره میترسم با مداد بیفته و خدای نکرده بلایی سرش بیاد


خب باید همش خودت پیشش باشی.